Od 1. 1. 2020 dochází k některým změnám v oblasti nemocenského pojištění, jde o povinnou elektronizaci hlášení zaměstnavatele o dočasných pracovních neschopnostech zaměstnanců – o tzv. eNeschopenku (viz. zákon č. 259/2017 Sb. a zákon č. 164/2019 Sb.).
Tato změna se týká pouze výplaty nemocenského pojištění (tj. náhrady za dočasnou pracovní neschopnost zaměstnance). U ostatních dávek nemocenského pojištění zůstávají stávající postupy beze změny.
Pro zaměstnavatele se již nebude vystavovat žádný díl rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti. I nadále zůstane povinností pojištěnce, aby o své dočasné pracovní neschopnosti neprodleně informovat svého zaměstnavatele (např. telefonicky či e-mailem). V průběhu dočasné pracovní neschopnosti (v závislosti na jeho stavu) a vždy po jejím skončení bude zaměstnanec moci prokázat zaměstnavateli její existenci a trvání též předložením Průkazu dočasně práce neschopného pojištěnce, který si (na rozdíl od současného stavu) při skončení dočasné pracovní neschopnosti vždy ponechá.